Friday 14 December 2012

many peoples had turn into a beast

life . hidup . seronok kan hidup ni ? kita boleh tengok macam-macam jenis manusia . dah lebih seminggu aku tinggalkan kisas and i really miss that school . baru seminggu duduk kat rumah and dont know what to do . so what have i done during this one whole week ? nothing . hari selasa pegi interview UTP (universiti teknologi petronas) then hari khamis pegi placement test kat british council where all the mat salleh you could find at there . then ? tk buat ape2 dah weh . hanya menjadi seorang pemerhati kepada masalah di rumah . tell you what . . . even masalah addmath yang pecah kepala nak buat pun takleh lawan masalah family . everyday i may look happy ever after but in my heart i dont feel anything and wanted to cry . lagi satu tak cukup dengan family aku rasa diri aku pun bermasalah . bad habit used to come around . what is that bad habit ? yeahh aku sangat pemalas . and kadang-kadang tak bersyukur pun dengan apa yang aku ada . aku selalu merungut dalam hati nak rasa jadi macam remaja lain yang seronok-seronok dengan kawan , bersosial , nak ape sume mak bapak bagi , sume orang suka laa , ramai admire laa .pastuh kaya pulak tuh . pakai baju mahal-mahal,cantik-cantik,bergaya sini-sana . well aku pun ada rasa nak have fun . enjoy while you are young . tapi its better kita bersyukur dengan apa yang kita ada . semua orang ada masalah masing-masing . mak pernah cakap "life is about to solve problems" haih ruqayyah . . . ingat sikit . semakin berat ujian ALLAH bagi kat kita semakin tinggi iman kita . ALLAH takkan saje free-free bagi kau ujian yang berat kalo ko tak mampu nak pikul . btul tak ? so , whatever happens there must be a reason right? we have ALLAH . we are muslims . every night aku rasa nak nangis bila pikir sume benda yang berlaku depan mata aku . erghhhh . tapi . . . alhamdulillah bila aku istighfar banyak-banyak aku dapat jugak lelapkan mata dengan tenang .  hmm ~ bila lah benda ni nak berakhir ? kan seronok dapat jadi macam orang lain yang boleh jalani hidup berkeluarga dengan tenang,aman ,bahagia and semua ahli dlm family bersatu pastuh amalkan ajaran Islam sebagai ad-din . sorilah . aku taip post ni pun sebab aku dah tak tahan . tak tahu nak cite kat sape . as if ada orang baca post nih baguslah . bagi korang sedar sikit hidup bukanlah untuk enjoy tapi solving the problems . but my problems tak jumpa2 lagi jalan penyelesaiannya . so ? life must go on and keep smiling to better off yourself . haha . bai . assalamualaikum . aku sayang semua orang yang aku kenal dalam hidup aku .  senyum sokmo eh .... :D

1 comment:

  1. Placement test at british council ?
    untuk ape?


    and next, dapat tak tawaran fast track UTP tu? :)

    ReplyDelete